marți, 13 decembrie 2011

Tronchetto di natale


Cum se aproprie cu pasi repezi Craciunul va propun o reteta interesanta, usor de facut si delicioasa.
Tronchetto di natale (Buturuga de Craciun sau Bûche de Noël) este un dulce tipic din bucataria tradizionala franceza. Eu l-am gasit intr-o revista; mi-a placut mult imaginea de buturuga plina de zapada si am zis sa il pregatesc ca experient inainte de Craciun. Va spun sincer ca m-a convins si cu siguranta il voi prepara de Craciun. Asadar ingredientele sunt:

Blat Rulada:
4 oua medii
150 gr. de zahar
150 gr. de faina
4 linguri de ulei
2 lingurite de cacao
esenta de rom
1/2 lingurita de praf de compt

Se bat cele 4 oua cu 150 gr. de zahar si un praf de sare pana isi dubleaza volumul.Adaugam esenta. Separat cernem 150 gr. de faina  impreuna cu o jumatate de lingurita de praf de copt si cacaua. Usor cu o lingura, amestecand de jos in sus, adaugam faina peste oua. Pregatim o tava de 25/30 cmm (eu asa am avut, puteti folosi si una mai mare de 35/40 cmm), o acoperim cu hartie de copt si turnam peste compozitia de blat. In cuptoul preincalzit la 180° cuacem blatul pentru aproximativ 20-25 de minute.
Pentru a obtine rulada, scuatem blatul cald si il asezam cu tot cu hartia de copt pe un prosop. Deasupra asezam o alta hartie de copt de marimea blatului si rulam cu totul. Lasam sa se raceasca.

Acum putem pregati crema. Eu am obtat pentru o crema cu ricotta, dar putem folosi oricefel de crema, depinde de preferintele fiecaruia.

Ingrediente crema ricotta:
150 gr unt la temperatura camerei
150 gr. zahar vanilat
150 gr. ricotta proaspata
esenta de vanilie
coaja rasa de la o jumatate de portocala

Batem spuma  cu ajutorul mixerului untul impreuna cu zaharul vanilat, adaugam ricotta, esenta de vanilie si coaja de portocala, continuam sa batem la o viteza mai mica crema pentru inca 5 minute. Dam crema la frigider pentru 5 minute.
Intre timp s-a racit si blatul deci ne putem apuca sa montam buturuga.


Glazura:
5  linguri de lapte
100 gr de ciocolata cu lapte bucati
esenta de rom(optional)

Intr-o craticioara deasupra focului in laptele usor caldut topim ciocolata si amestecam continu. Adaugam esenta de rom, e optional, asa am simtit eu nevoia ;) Dupa ce s-a racit putit, turnam ciocolata peste buturuga, de aici depinde de fantezia fiecaruia.


 Pofta Buna!
Sarbatori Ferricite!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu