marți, 15 noiembrie 2011

Muffins cu vanilie


Muffins super pufosi si gustosi, ideali pentru  micul dejun alaturi de o cafea cu lapte. Reteta  e inspirata  de la Bucatarul maniac se face foarte usor si  rapid. Aveti nevoie de formele pentru muffins sau o tava pentru briose. Eu am forme din silicon, sunt usor de folosit si nu costa foarte mult. 

Ingrediente:

250 gr de faina
2 lingurite rase de praf de copt
1/2 lingurita de bicarbonat stins cu 1/2 lingurita de otet
2 oaua medii
160 gr de zahar
250 ml de lapte
40 ml ulei
50 gr unt la temperatura camerei
1 plic de zahar vanilat
esenta de vanilie
un praf de sare

Intr-un bol mixam la vitaza mica  pentru 3 minute cele 2 oaua, zaharul, laptele, uleiul, esenta de vanilie,  zaharul vanilat si sarea. Separat amestecam faina cu praful de copt si adaugam jumatate la compozitia noastra. Acum adaugam untul, neaparat la temperatura camerei. Mai mixam 2-3 minute pana de incorporeaza untul si adaugam si cealalta jumatate de faina. 
Ne pregatim formele pentru muffins/briose si incalzim cuptorul la 180 de grade.
Adaugam 1/2 lingurita de bicarbonat stins cu otet  peste compozitie, si repede turnam compozitia in forme . Se lasa la cuptor cam 10-15 minute depinde de cuptor. Sa fim siguri ca sunt facute in interior facem testul cu scobitoarea ca la pandispan.
Pentru ornare eu am folosit bucatele de ciocolata si mar. Daca doriti sa ornati cu mar, acesta trebuie adaugat inainte de a le baga in cuptor. Eu am taiat marul in doua si fiecare jumatate am taiat-o felii subtiri, pe care le-am asezat in cerc pe fiecare briosa. 


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Moniiiiiiiiiiiiiiiii nu am cuvinte azi am facut minunatiile astea si sunt deosebite atat de pufoase .... daca ti la mine nu mai pune retete ca ma ingras :)inca o praji de asta si il dau pe Dani cu craci in sus :) pupici ,Emilia

    RăspundețiȘtergere
  2. Emi,tocmai pentru faptul ca tin la tine te indulcesc cu astfel de retete :) Ma bucur ca si Danilo e la fel de incantat. Pupici :*:*

    RăspundețiȘtergere