joi, 31 mai 2012

Dulceata de nuci verzi



Cunoasteti cu totii cursul minunat al acestei dulcete, sunt sigura! Daca nu ati manacat pana acum atunci nici nu stiti ce ati pierdut. Gustul desavarsit al copilariei, asa ii spun eu. Asta pentru ca bunica mea prepara aceasta dulceata de nuci in fiecare vacanta de vara. Eram inebunita dupa gustul nucilor in sirop de zahar.
Alaltaieri impreuna cu soacra mea ne-am pus pe adunat nuci verzi. Asa, sa ne potolim pe anul acesta pofta de dulceata de nuci. In total au fost 100 de nuci, pe numarate ca altfel nu iese buna :). La  mine a fost pentru prima oara cand fac aceasta dulceata, pana acum numai am mancat. Asa ca va spun cum am procedat eu, nu stiu daca e bine, nu stiu daca e rau, cert stiu ca a iesit o dulceata super gustoasa si parfumata. De ce avem nevoie?
Ingrediente: 
100 de nuci verzi
500-600 gr de zahar
300 gr de apa
1 lamaie
1 pliculet de sare de lamaie
1/2 jumatate esenta de vanilie
Singurul dezavantaj la reteta aceasta este munca. E multa munca dar la final e rasplatita.
Mai intai avem nevoie de o pereche de manusi de unica folosinta sau de oricare aveti important e sa va protejati mainile in timp ce curatati nucile. Apoi un vas cu apa rece in care am pus putina sare de lamaie si putina zeama de lamaie.  Curatam fiecare nuca de partea verde, cea amara, pana la partea alba cu miez si se pun in apa pregatita anterior. Nucile se lasa in apa cam 2 -3  ore la frigider, dupa se scimba apa. Pregatim aceasi reteta apa, sare de lamaie si zeama de lamaie cam de 4 ori. Eu le-am lasat peste noapte in frigider. Dupa le scoatem si le spalam.


Pont: Dupa ce am facut dulceata mama mi-a spus ca inainte de a pune nucile la fiert la ultima clatire se clatesc cu apa clocotita. Ies mai bune si le dispare amareala.

Pregatim dupa o craticioare in care punem apa si zaharul la fiert cand incepe usor sa fiarba adaugam nucile si esenta de vanilie.


De acum asteptam cam o ora jumatate - doua sa fiarba dulceata. Dulceata este gata cand ziropul devine gros. Facem proba cu lingurita. Pe o farfurie punem putin sirop si lasam lingurita in el, dupa cateva minute incercam sa ridicam lingurita. Daca lingurita se ridica greu, in sensul ca ne da impresia ca s-a lipit usor de farfurie, atunci dulceata noastra este gata.

Dulceata inca calda se pune in borcane, care au fost mai intai spalate bine si uscate, nu trebuie sa aiba urme de apa. Dupa ce am pus dulceata intoarcem borcanele invers pentru a se sigula si le lasam cam jumatae de ora.
Sper sa va placa reteta mea. Va pup cu drag si va astept la o alta reteta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu