sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Ecler cu crema chantilly


Sambata dimineata m-am trezit cu pofta de eclere. Cum ziua a fost programata pentru alte treburi am amanat sa fac aceste minunatii. Aseara totusi, in timp ce sotul facea pizza, eu mi-am facut un locusor in bucatarie si cu mare drag m-am apucat de reteta. 
Pentru eclere avem nevoie de cateva ingrediente; nu este o reteta elaborioasa, dupa parerea mea, si cred ca se descurca toata lumea sa o faca, mai ales ca finalul e super dulce si gustos.
Cum reteta mea a fost pe graba si cu toate ca aveam cantarul la indemana, nu am cantarit ingredientele, am folosit ca masura o cana de 250 gr.


Pentru gogosi avem nevoie de:

1 cana de apa
1/2 cana ulei de floarea soarelui
1 cana de faina
un praf de sare 
1/2 lingurita de praf de copt
4 oua

Intr-o craticioara punem apa, uleiul si sarea la fiert. Cand au inceput sa clocloteasca, dam deoparte si adaugam praful de copt si faina, toata deodata. Cu ajutorul unei tel forma de para, sau mixer, amestecam energic pana obtinem un aluat compact.

Trebuie sa avem un aluat bine legat, aici eu mai aveam de amestecat. Dupa, lasam aluatul sa se raceasca putin la temperatura camerei. Cand s-a racit, adaugam ouale,unul cate unul si amestecam bine dupa fiecare ou; nu il adaugam pe urmatorul pana cand primul nu a fost incorporat bine in aluat.

Pregatim o tava tapetata cu hartie de copt si cu ajutorul unui saccapoche, punga sau cum am folosit eu lingura de la inghetata, formam bilutele sau bastonasele pentru eclere.



Le dam la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru circa 15 minute, pana vor capata o culoare usor aurie. Nu le coaceti mai mult pentru ca se vor intari.


Cat timp gogosile noastre se racesc, pregatim crema. Eu am folosit o crema la plic, pe care am prtegatit-o in 5 minutem, nu am avut timp sa fac o crema in casa. Voi puteti sa umpleti gogoselile cu ce doriti, fie o budinca, fie o crema de vanilie, crema de ciocolata, fiecare ce pofteste!
Din curiozitate am cautat pe internet reteta pentru crema chantilly. E foarte usor de facut! aveti nevoie de:

Crema chantilly:

250 ml de frisca lichida hulalà
1 pastaie de vanilie
50 gr de zahar farin

Intr-un bol punem frisca lichida si peste ea adaugam pastaia de vanilie, pe care am taiate pe lungime mai intai si am scos semintele. amestecam totul si dam la frigider pana a doua zi.
A doua zi scuatem frisca din frigiser, o strecuram, astfel incat sa nu avem seminte de vanilie in crema, si cu ajutorul unui mixer batem frisca, adaugand usor putin cate putin zaharul farin. La final vom obtine bunatate de crema chantilly. Reteta o gasit aici.


Pentru glazura de ciocolata am folosit:

4 cuburi de ciocolata cu lapte
3 lingi de lapte
1 lingurita de unt
1 lingura si jumatate de cacao

Intr-o craticioara punem laptele si ciocolata la incalzit. Cand ciocolata s-a topit, dam de pe foc, si adaugam cacaua, amestecam energic sa nu obtinem cocoloase. La final lingurita de unt si gata glazura noastra.


Sper sa va placa reteta, la final a fost gata si pizza sotului :) foarte buna! o sa postez odata reteta lui.


Va pupic si va mai astept!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu