vineri, 20 ianuarie 2012

Tort Revelion 2012


Revelionul a trecut, ne-am distrat cu totii,unii mai mult altii mai putin, fiecare in felul lui. Noi am avut parte anul acesta de sarbatori frumoase si o plimbare la un parc de distractii de Craciun. Absolut superb, pentru o zi am fost din nou copii, am uitat pur si simplu de noi si ne-am lasat dusi de valul aventurii. Am vizitat un parc de distractii situat aici in Italia, Gardaland. Daca va place adrenalina si doriti sa peterceti o zi de neuitat va recomand cu drag acest parc de distractii.

Sa revenim la oile noastre, va propun reteta tortului nostru de revelion, usor de facut, dulce, si foarte gustos. Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

Blat

7 oua
210 grame de zahar
210 grame de faina tip 00
1 praf de sare
Crema:

500 ml frisca lichida
20 gr. gelatina
100 gr zahar farin
esenta de vanilie
1 conserva de anans


Blatul e foarte usor de facut, e un simplu pandispan. Reteta mea originala continea si 1 pliculet de praf de copt, dar am descoperit reteta  Laurei Adamache, si pur si simplu m-a cucerit :), va recomand sa faceti reteta ei de pandispan ca eu pe a ei am facut-o. Reteta o gasiti aici


Dupa ce am terminat cu blatul si cat timp acesta se raceste, pregatim crema.
Intr-o jumatate de cana de apa punem gelatina la inmuiat. Frisca lichida se bate impreuna cu zaharul si 2 picaturi de esenta de vanilie fiole. Ananasul il taiem cubulete mici.


 
In acest timp vom constata ca gelatina a absorbit apa si deci ne putem ocupa de ea. Intr-un ibric/craticiora punem gelatina deasupra flacarii sau la bain-marie pana se topeste, atentie!! nu trebuie sa fiarba gelatina, altfel aceasta isi va pierde proprietatile, sunt suficiente 1-2 minute pentru ca aceasta sa devina lichida.  Dupa ce gelatina a devenit lichida o adaugam peste frisca, avand grija sa amestecam cu mixerul/telul la viteza mica.















Blatul il taiem in doua, fiecare felie o insiropam cu siropul de ananas din conserva.
Asezam intr-o forma de tort  tapetata cu hartie de copt primul blat insiropat. Acoperim cu jumatate din cantitatea de frisca si bucatele de anans. Apoi al doilea il apesam putin astfel incat ananasul din primul strat sa intre in frisca, si la randul lui al doilea blat insiropat cu sirop de ananas si deasupra lui restul de frisca si anans. 
Invelim totul in pelicola si dam la frigider cel putin 8 ore, eu l-am lasat o noapte la frigider.






A doua zi, tortuletul nostru in devenire va arata cam asa


Acum ne ocupam de ornat. Eu am folosit frisca, fulgi de cocos si figurine din pasta de zahar.
Pantru pasta de zahar avem nevoie de urmatoarele:

Pasta de zahar:

5 gr gelatina
2 linguri de miere de albine
250 gr zahar farin- din comert
colorant alimentar
 150 gr zahar farin- din comert pentru modelare

Punem gelatina la umflat in 2-3 linguri de apa. Dupa ce aceasta s-a umflat o scurgem de apa si o incalzim intr-o craticioara impreuna cu cele 2 linguri de miere de albine. Cand am obtinut o consistenta lichida adaugam treptat zaharul farin, nu tot odata!!!  
De ce nu tot odata?  Pentru ca depinde de cum absoarbe lichidul nostru zaharul. trebuie sa obtinem un aluat modelabil ca si plastilina nu o piatra. 
Dupa ce am obtinut un aluat ca de plastilina il coloram dupa preferinte. Eu l-am colorat de la inceput si nu am facut bine, am obtinut toata pasta de zahar roz si m-am chinuit dupa sa obtin o culoare verde. deci colorati aproape de final. 
Daca la final aluatul ni se pare prea lipicios mai adaugam zahar, ne vom folosi de zahar si la modelare, pentru ca mainile noastre calde vor face sa devina lipicios aluatul.


Si cateva idei


Sper sa va placa.
Pupici va mai astept!!!

2 comentarii:

  1. Superbbbbbbbbbbbbbbbb ,sunt sigura ca este la fel de bun pe cum arata (in 2 se fac lucruri deosebite )

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Emilia. Am noroc de imaginatia bogata al lui Bogdan. pupici si te mai astept pe blog :*:*:*

    RăspundețiȘtergere