joi, 5 ianuarie 2012

Paine cu lapte


De cand ma stiu mi-a placut mirosul painei calzi, abia scoase din cuptor. Imi aduc aminte cu mare drag si dor chiar, de painea de casa facuta de mama mea.  Cine ar putea rezista mirosului si gustului unic al painei facute in casa?, cu siguranta eu nu :). Ei si daca tot e frig afara va propun o reteta care sa ne incalzeasca si la propriu si la figurat, paine cu lapte, deosebita si cu un gust desavarsit, a si foarte usor de facut!! :).



Ingrediente: 
1 kg faina alba
500 ml lapte caldut
100 ml apa calduta
50 gr de drojdie proaspata
1 lingurita de zahar
2 lingurite sare
25 ml ulei de masline
15 ml ulei de floarea soarelui.

Eu am facut aluatul la robot, dar se poate face foarte usor la mana sau in masina de facut paine. Amestecam  intai drojdia cu zaharul si putin lapte caldut pana se dizolva drojdia foarte bine. Apoi adaugam  restul de lapte, apa si faina. Incepem sa le framantam, cand am obtinut consistenta unui aluat adaugam uleiul de masline si sarea.

Fac o mica paranteza acum:  Atentie!! Cand pregatim preparate la care folosim drojdie, niciodata nu adaugam sarea la inceput cu drojdia, riscam sa nu ne mai creasca aluatul!!! 

Framantam in continuare pana obtinem un aluat elastic si compact. 


La final am adaugat o parte din uleiul de foarea soarelui si am modelat usor aluatul sub forma unei bile. Il acoperim cu un prosop curat si lasam la crescut, la loc cald,  pana isi dubleaza volumul cam o ora jumate.


Dupa ce aluatul nostru a crescut, ne pregatim un blat, pe care il dam cu uleiul de floarea soarelui ramas pe care vom modela painica noastra.
Eu am impletit 3 painici si 1 am facut-o bacheta.




Lasam painea la crescut jumatate de ora, la loc cald. Dupa ce au crescut, incalzim cuptorul la 190 de grade. Dam painea pentru 10 minute la cuptor, dupa o scoatem si o ungem cu lapte sau ou batut si presaram obtional seminte de mac sau susan sau de care aveti :). Dam painea la cuptor, la 200 de grade  pana se rumeneste, la mine a durat cam 35-40 minute. 
La final un miros imbirtor in bucatarie, caldura si satisfactia reusitei !!!


Si o felie!





Sper sa va incante reteta, multumesc de vizita!

Va mai astept!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu