joi, 2 februarie 2012

Gris cu lapte


Acest minunat desert, ce imi aduce aminte de gustul copilariei, mi-a fost readus ieri in minte de nasa mea. Numai gandul ca ea a pregatit pentru cei doi baieti absolut adorabili, aceasta minunatie, m-a facut sa ajung acasa fuguta si sa ma apuc de treaba. E un desert super usor de facut, cu siguranta l-ati mancat deatatea ori alaturi de dulceata preferata, asa ca vi-l  reamintesc si va invit la o portie de gris cu lapte! :)

Ingrediente

300 ml lapte
100 grame de gris
4 lingurite de miere de albine
esenta de vanilie
1 praf mic de sare
scortisoara
1 lingurita din dulceata preferata

Pentru inceput, incalzim laptele impreuna cu vanilia si sarea. Dupa ce acesta incepe sa fiarba, dam craticioara de pe foc, si  adaugam usor in praf grisul putin cate putin, amestecand continu cu un tel in forma de para, pentru a nu forma cocoloase. Daca s-a ingosat prea mult desertul nostru mai adaugam lapte, daca a iesit prea moale mai adaugam gris, e imposibil sa gresiti. Adaugam mierea si amestecam cu telul pana o incorporam in toata compozitia.


Turnam compozitia in castronele, forme de budinca, clatite cu apa rece, si dam totul la frigider pentru 1 ora. Eu am folosit forme de briose din silicon. Le-am pudrat inainte de a le da la frigider putina scortisoara.




Le servim alaturi de o lingurita din dulceata preferata. 


Simplu de facut, greu de rezistat!

Multumesc nasa pentru reteta si la mai multe bunatati!

Pupici :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu