luni, 13 februarie 2012

Gradina din balcon

Buna dragii mei prieteni,
voi cu ce va ocupati pe langa munca din bucatarie? Ca doar nu oti sta toata ziua cu nasul in bucatarie, sau cu ochii pe net dupa vreo reteta noua! :). Eu printre altele, servici, servici acasa, bucatarie, invatat si alte pasiuni, ma ocup si de gradinarit. Cei drept nu singura. La fel ca si pasiunea pentru bucatarie, si pasiunea pentru gradinarit imi este impartasita de dragul meu sot. Daca anul trecut mica noastra gradina a fost atat de darnica incat am reusit sa ne facem din 4 plante de rosii si 4 de castraveti provizii pentru iarna, insemnand suc de rosii si castraveti la otet, anul acesta am hotarat sa ne ocupam de plante inca de la nasterea lor:).
Anul trecut am cumparat rasad, anul acesta am hotarat sa le plantam noi. Zis si facut! Am dat o fuga la magazin de ne-am achizitionat cele necesare, adica seminte si pamant, si dupa ne-am pus pe treaba.
In tavite de plastic de la salata, am amestecat pamanat universal cu turba cam 50-50 si dupa am semanat. Rosii, castraveti, salata creata, salata valeriana, salata rucola, ceapa, ridichi. Pozele urmatoare sunt facute la o saptamana distanta, toate plantele  au fost semanate pe 5.02.2012.

Avem 3 pui mici de castraveti timizi care si-au scos nasul afara. Hai, hai cu mai mult curaj!

Ridichile au fost mai harnice si au iesit primele! Aici avem ridichi rosii rotunde.

Salata creata la 1 saptamana de la semanat. Le mai las sa cresca cateva zile dupa le despart pe rand in vase mai mici, 2-3 plante la 1 tavita, asa voi avea salta gata de mancat cam in 3 saptamani.
 
Ce avem noi aici? Idea sotului! :) O ceapa incoltita pusa in pamant asa cu totul, si langa am plantat cateva ridichi din cele de mai sus.
 
Rucola si valeriana ies ai greu, dar usor usor se vor face si ele mari. Printre ele tantos  mi-a incoltit si un usturoi :). Usturoi, am avut cam 5 catei pe care i-am pus langa salata. Au incoltit imediat, apa, lumina si caldura le mai trebuiesc de acum si  peste cateva saptamani voi avea frunze de usturoi noi.
Din pacate rosiile si ceapa nu au scos inca nasul afara. Sper ca saptamana asta sa incolteasca , daca nu v-a trebui sa le replantez.

Aici o poza cu busuiocul meu de 2 luni.
 

Si pentru ca lipseste o floare, postez si o poza cu orhideea mea. Planta este la a doua infloritura, prima floare a avut-o anul trecut in mai, a tinut cam 4-5 luni, si acum dupa o ingrijire normala, apa si lumina, a dat a doua floare. 
 

Urmeaza saptamana asta sa seman si niste creson, acesta creste foarte repede cam in 2 saptamani de bun de mancat si e delicios in salate. Anul trecut am avut creson toata vara. Poze cu plantele de anul trecut gasiti aici.
Azi nu am postat o reteta, mi s-a parut interesat sa va arat si mica gradina in devenire. Voi reveni la aceasta postare si zilele urmatoare sa va tin la curent cu noutatile din gradina noastra.

Pupici , pe curand!

2 comentarii:

  1. Nu incetati sa ma uimiti voi doi .Felicitari ,tineti-o tot asa ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim,multumim si te asteptam in martie la o salata din productia proprie:). Pupici Emi.

    RăspundețiȘtergere