joi, 2 februarie 2012

Cornulete cu aluat fraged


Inca o zi de iarna! Avem zapadaaa!!!! Da a venit iarna si aici. Daca pana acum a fost cald si ne-am bucurat de o adevarata primavara in mijlocul iernii, gata s-a terminat, a venit iarna. Masini pline de zapada, drumuri pline de zapada, mers bara la bara, nervi in trafic, intarzieri la servici, aoleu gata m-am saturat!! In numai 3 zile m-am saturat de zapada mi-a ajuns. 
Si cum pe vremea asta numai in casa iti vine sa stai la caldura alaturi de un ceai cald eu va mai propun si cateva cornulete fragede. Da, azi avem in meniu cornulete fragede! De ce avem nevoie pentru bunatatile astea?

Ingrediente:

700 gr de faina
150 gr lapte
100 grame de unt
25 gr drojdie
2 oua medii
100 gr zahar
100 gr zahar farin din comert -trebuie sa contina amidon!
4 linguri ulei de floarea soarelui
1 praf de sare
coaja de portocala si lamaie
dulceata, gem de ce aroma vrem

Pentru inceput punem laptele impreuna cu untul taiat cubulete la incalzit, trebuie sa fie usor cald laptele nu fierbinte. Intr-un castron batem cele 2 oua cu zaharul pana devin o crema.


In laptele caldut dizolvam drojdia, si adaugam totul peste oua. Adaugam coaja de portocala si lamaie, dupa faina. Amestecam totul pana obtinem un aluat compact, o sa fie lipicios, nu va faceti griji vine acum si uleiul. Cele 4 linguri de ulei ok, framantam aluatul si il lasam sa se odihneasca pentru o ora jumatate, cam asa :).


Dupa ce s-a odihnit si bietul aluat, il impartim in doua si luam fiecare parte la intins cu sucitorul. Dupa formam triunghiulete, cam asa.


Pe fiecare triunghi  punem cate o lingurita de gem, dulceata, eu am folosit gem de prune si dulceata de cirese, de la mama de acasa :).

Aducem capetele din parti spre centru, pentru a nu curge dulceata din cornulet, dupa rulam.


In cuptorul incalzit la 200 de grade, cuacem cornulete noastre pentru 10-12 minute pana devin usor aurii.



Le pudram cu zahar si le atacam:). sunt foarte bune alaturi de un ceai cald, cafea, ce doriti voi.
Pupici si sper sa va placa reteta mea!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu